Az első részben összefoglaltam az 5 pontot, ami meg kell legyen egy vállalkozásban, hogy hosszútávon prosperáló legyen. Most nézzük őket részletesen!
1. Trend
Trend alatt sokan sokmindent értenek 🙂 Ami „trendi” az nem feltétlenül van trendben. Én trend alatt az üzleti trendeket értem, amik azokat a területeket jelzik a gazdaságban, ahová a pénz áramlik. Az a piaci átrendeződés, amit a köznyelv válságnak hív, megváltoztatta az emberek gondolkodását. A biztos állás fogalma is teljesen átértékelődött, ami sok szempontból ijesztő dolognak tűnhet. Ám ha az első ijedtségen átlendülünk, akkor megtanulhatjuk a dolog pozitív oldalát látni, és lehetőségként tekinteni rá. Ehhez persze nagyfokú rugalmasságra és bátorságra van szükség… Ez a bátorság dolog elég nehéz, mivel annyira nem így szocializálódtunk. A jó hír, hogy ez is, mint sokminden más, megtanulható. 🙂
Ma a legnagyobb és folyamatosan növekvő üzleti trendek a következők: Anti-aging (öregedésgátlás) és wellness, otthonról működtethető vállalkozások, minden ami „kütyü”, azaz technológia, a „felhőben” működő vállalkozások, illetve minden olyan, személyre szabható, és ami kiegészítő jövedelmet tud biztosítani bárki számára.
2. Exkluzív fogyasztási termékek és technológiák
Az exkluzivitás egyfajta monopóliumot is jelenthet, bizonyos szempontból kizárólagosságot. Ha nekem van egy olyan technológiám ami szabadalmakkal stb. le van védve, akkor gyakorlatilag nincs versenytársam, hiszen csak nekem van.:) Természetesen az is fontos, hogy a technológiám magas minőségű legyen, és valós igényeket szolgáljon ki. Ezek a technológiák képesek lehetnek „fogyasztási termékek” forgalmát generálni. Mi is a fogyasztási termék? Minden olyan dolog, ami vagy elfüstöl a kéményben, vagy lefolyik a lefolyón 🙂 Azaz: újra meg kell venni. Ezek a termékek képesek nekünk egy folyamatosan visszatérő forgalmat teremteni, ami folyamatos cash-flow-t, azaz folyamatos pénzáramlást jelent. És ha itt visszanézünk a trendekre elmondhatjuk, hogy az exkluzivitás legkifinomultabb formája a személyreszabhatóság 🙂
3. Stabil Partnercég
Ezt a pontot nagyon kevesen értik, és még kevesebben fogadják el (elsőre). Mert minek nekem partnercég? Hiszen itt vagyok ÉN és a remek ötletem. A partnerre a globalizált világunk miatt van leginkább szükség. Ehhez ismerni kell a mai vállalkozások statisztikáit. 1000 induló vállalkozás 95%-a 5 év alatt becsődöl, 10 év múlva pedig Alig az 1%-uk működik prosperálóan. A 80-as években egy vállalkozó a kis sarki közértjével remekül eltartott egy családot, míg ezt ma már 3 vállalkozás párhuzamos üzemeltetésével is nehezen tudja megtenni. Ha ma nyitunk egy boltot, akkor a versenytársunk nem a szomszéd utcában működő hasonló profilú üzlet, hanem az egész online világ! A másik probléma amivel egy vállalkozó találkozik, hogy ha „ne adj isten” szeretne külföldre terjeszkedni, akkor olyan jogi és egyéb dolgokkal fog találkozni, ami akár az egész vállalkozást ellehetetlenítheti.
4. Jövedelem
Az egyik legnagyobb felismerésem az volt, hogy a jövedelemnek nem csak mennyisége, hanem minősége is van. Hogy mit is értek ez alatt? Nos. Sok pénzt keresni nagyon sokmindennel lehet, aktívan. Tehát ha elvégzek egy munkát akkor jó esetben azért kifizetnek, és ez rendben is van. Ám mi van akkor, ha beteg leszek, vagy valaki a családból lesz beteg és nem tudok dolgozni. Akkor bizony megszűnik a pénzáramlás és ha nincs megtakarítás mellette, akkor bizony nehéz helyzet alakulhat ki. A másik kérdés, hogy oké, hogy dolgozok, és van bevételem, de időm mikor lesz? A magyar nyelv gyönyörű és kifejező : munkaBÉR-t kapunk, azaz bérbe adjuk a tudásunkat és az időnket, és ezért pénzt kapunk. Tehát vagy az egyik van meg, vagy a másik. A kettő egyszerre, soha. És itt utalnék vissza a 2.-es pontra, ahol írtam a technológiákról, amik folyamatos visszatérő vásárlást és jövedelmet teremtenek. Tehát egy egyszer elvégzett munka folyamatos pénzáramlást termel, és ami nagyon fontos: tőlem függetlenül! Így a pénz mellé IDŐ-t is kapok, ami a legértékesebb árucikk a piacon. 🙂
5. Időzítés
Kissé már közhelynek számít, hogy a profik szerint az időzítés MINDEN! Jókor lenni jó helyen még nem elég, cselekedni is kell – ez is oké. Ha most visszanézünk a korábbi pontokban leírtakra, azokból kiolvasható, hogy ha a Trend növekszik, az eszközök amiket használunk egyre inkább minket segítenek, és a partnercég növekedési görbéje is meredeken ível felfelé, akkor biztosak lehetünk benne, hogy tökéletes az időzítés! 🙂 Egy folyton megújuló vállalkozás esetén, ahol nagyon lendületes az innováció, több fontos momentumunk is lehet és folyamatosan jó időzítés. Az elvesztegetett lehetőség csak időben visszatekintve lesz látható, ezért inkább ne várjunk, hanem cselekedjünk azonnal! 🙂
Ezen pontok alapján könnyen megláthatjátok, hogy jó helyen vagytok-e és jó időben 🙂 Ha az öt pont közül egyre is nem a válasz, akkor az a cég, vállalkozás nem lesz hosszútávon prosperáló és valószínűleg ideje váltani!
Jó elemzést kívánok Nektek! Ha kérdésetek van szívesen válaszolok!
Eszter